söndag 13 juli 2008

Batterier

Läste just en artikel i aftonbladet om "den nya generationens batterier"! Som för övrigt har funits i ungefär evigheter men som inte många vet om.
Nu vet jag om dem och här är artikeln! http://www.aftonbladet.se/pryl/article2608999.ab

Funderar allvarligt på att köpa mig ett paket med sånna. Lite dyrare än valiga men så sjukt mycket bättre. Nu är det kanske för att jag är prylgalen som jag tycker det är kul men ändå... då har jag ju alltid batterier hemma. Både GP och Sony har en variant av batterierna så jag kör nog på GP för de ser fränast ut! haha



För övrigt har jag gjort ett nytt inköp till bäbis efter tips från min kära syster och hennes Johan. En IR-termometer som är pytteliten, ska se om jag inte kan hitta på en bild på den också annars lär jag väll ta en. Är lite osäker på om den funkar som febertermometer men jag tror det. Jag brukar få en temp på 36.6-36.8 så det borde funka. Det visar sig nog när vi använt den lite mer.

Så har jag köpt ny telefon men den orkar ja inte berätta om nu!

Ha D!

6 kommentarer:

Anonym sa...

När man läser din blogg inser man hur prylgalen du e gubben!! =) Men batterigrejjen klarar vi väl oss utan va...=)
Puss

Familjen Hägglund sa...

jag vill ha din gamla telefon!!!

Anonym sa...

jag tänkte eftersom sofie skrev med Hofors så kunde ja skriva med Storvik Mr ordrättare! Och annars då, är allt bra ?

Anonym sa...

Grattis till lill kid'en :)
hoppas det är bra!

Anonym sa...

Ok...då ska jag genast ändra det i min blogg...att han kissade i blöjan som rann ut på dej...=) Men roligt såg det ut iaf...jag e lättroad..=) Ha det fint!

Familjen Hägglund sa...

bamsetalboken funkade kalas! vi älskade den! Lisen sov dock mestadels... Dags för en lite uppdaterig av bloggen kanske...????